افزایش کشش پارچه جین با نخ کوروا

جامه پوش: نخ Coreva یک نخ جدید حاوی لاستیک طبیعی است که با یک روش مهندسی سفارشی ساخته می شود و توسط شرکت ایتالیایی Candiani با هدف افزایش قابلیت چرخه ای دنیم (جین) کشی توسعه یافته است.

نخ Coreva می تواند جایگزین نخ های مصنوعی رایج و الاستومرهای پایه پتروشیمی شود؛ به این صورت امکان تولید پارچه های جین با پایه زیستی که در کمتر از 6 ماه به صورت طبیعی تجزیه می گردند، فراهم می شود. به علاوه این پارچه ها مطابق با استاندارد EN13432 اتحادیه اروپا بوده و هیچگونه ذرات میکروپلاستیک، الاستین معمولی یا مواد شیمیایی سمی آزاد نمی کنند.

نخ ثبت شده (دارای حق انحصاری) Coreva از پنبه ارگانیک تشکیل گردیده، و چون این نخ در اطراف یک هسته لاستیکی طبیعی پیچیده می شود؛ لذا خاصیت ارتجاعی، دوام و کیفیت پارچه های جین را حفظ می کند.آلبرتو کاندیانی (Alberto Candiani)، مدیر جهانی این شرکت می گوید: در دنیایی که منابع آن روز به روز در حال کاهش هستند و محل های دفن زباله بیش از پیش مملو از لباس های دور ریخته شده می گردند؛ ما باید علاوه بر ساخت مواد زیست تخریب پذیر و قابل تجزیه به دنبال منابع تجدیدپذیر باشیم. پارچه دنیم (جین) باید پیشگام این انقلاب باشد و ما بسیار خوشحالیم که در کنار شرکت هایی مانند Denham the Jeanmaker و Stella McCartney و برندهایی مانند Huit، Kings of Indigo و Dondup کار می کنیم، و بدین صورت نوآوری های خود را با صنعت مد به اشتراک می گذاریم.

منبع: Innovation in Textiles

ممکن است شما دوست داشته باشید
پیام بگذارید