کیت های خشکشویی خانگی

جامه پوش: بردن لباس ها به خشکشویی معمولاً گران تمام می شود. اما در مورد لباس هایی که فقط باید با روش های خشکشویی تمیز شوند؛ چه کار دیگری می توان انجام داد. خب برای این کار چند مورد کیت خشکشویی خانگی در بازار وجود دارد که لازمه استفاده از آنها، آشنایی با نحوه انتخاب و خریدشان است. اگر در این مطلب با ما همراه باشید؛ در این خصوص نکات ارزشمندی را مطرح خواهیم کرد.

آیا می توان خشکشویی لباس ها را در خانه انجام داد؟

تا زمانیکه در خانه دستگاه خشک‌ کن داشته باشید؛ بله می توانید. کافی است هنگام انتخاب کیت خشکشویی خانگی، دستورالعمل های روی بسته بندی آن را به دقت مطالعه کنید. با این کار بهترین نتیجه را می گیرید و لباس هایتان بلافاصله برای پوشیدن آماده می شوند.

کیت های خشکشویی خانگی چگونه کار می کنند؟

معمولاً کار با کیت های خشکشویی خانگی شامل چندین مرحله مختلف است. اولاً به احتمال زیاد لازم است که با استفاده لکه بر و پدهای موجود، لکه های موجود روی لباس ها را تمیز کنید. سپس باید لباس ها را به همراه یک حوله مرطوب که از قبل به محلول خشکشویی خانگی آغشته شده؛ در داخل کیسه خشک ‌کن قرار دهید. وقتی کیسه را در خشک ‌کن می گذارید؛ گرما محلول را فعال می کند. معمولاً لباس با حرارت زیاد یا متوسط، در مدت ۳۰ دقیقه تمیز شده و آماده پوشیدن می گردد.

آیا کیت های خشکشویی خانگی مناسب هستند؟

اگر شما هم سوال فوق برایتان مطرح شده و از خود می پرسید که آیا کیت های خشکشویی خانگی مناسب هستند یا خیر؛ باید تا آخر مقاله با ما باشید تا با مزایا و معایب این کیت ها آشنا شوید.

مزایا

  • استفاده از آنها باعث صرفه جویی در هزینه می شود؛ چرا که بسیاری از کیت های خشکشویی خانگی بسیار ارزان بوده و از هزینه بردن لباس ها به خشکشویی کمتر در می آیند.
  • کار با کیت های خشکشویی خانگی تنها ۳۰ دقیقه طول می کشد؛ در حالیکه بردن لباس ها به خشکشویی و پس گرفتن آنها بسیار زمان‌بر است. در نتیجه با استفاده از این کیت ها می توان تا حد زیادی در وقت صرفه جویی نمود.
  • کیت های خشکشویی خانگی در کوتاه ترین زمان ممکن لباس ها را تمیز کرده، لکه های آنها را از رفع نموده و بوی بدشان را از بین می برند. بنابراین لباس ها در مدت زمانی کم دوباره تر و تازه شده و آماده پوشیدن می گردند.
  • برای لباس های ظریف بسیار مناسب می باشند. مراقبت از ژاکت های پشمی و بلوزها و لباس های ترمه بسیار مهم و در عین حال سخت است. با این حال با استفاده از برخی از کیت های خشکشویی خانگی می توان این کار را به آسانی انجام داد.

معایب

  • متاسفانه کیت های خشکشویی خانگی آنقدر قوی نیستند که بتوانند لکه های سنگین را پاک کنند؛ مخصوصاً اگر لباس ها بسیار کثیف بوده یا چرب باشند. از این رو لازم است با سفید کننده اکسیژنی یا جایگزین های آن، از قبل این لکه ها را پاک کنید. چرا که خود کیت خشکشویی قادر به انجام این کار نیست.
  • بعضی از کیت های خشکشویی خانگی بوی بسیار زیادی دارند. بوی حلال های شیمیایی آنها یا مواد خوشبو کننده ای که به آنها اضافه می شود، برخی اوقات بسیار زیاد است.
  • احتمالاً لازم است که بعد از استفاده از آنها، لباس ها را اتو کنید. برخی از کیت های خشکشویی می توانند تا حد زیادی چین و چروک لباس ها را از بین ببرند؛ اما همه آنها اینگونه نیستند. بنابراین نباید انتظار داشته باشید که لباس هایتان مانند لباس هایی که به خشکشویی می برید، شق و رق باشند. بهتر است لباس ها را در حالیکه هنوز مرطوب هستند؛ بدون استفاده از بخار اتو کنید تا چین و چروک آنها کاملاً از بین بروند.

هشدار: هرگز از کیت خشکشویی خانگی برای لباس های چرم، جیر یا پولکی استفاده نکنید. چرا که ممکن است آنها را خراب کنند؛ در عوض بهتر است آنها را به خشکشویی ببرید.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
پیام بگذارید