کانون به دنبال ایجاد درآمد۲ میلیارد دلاری در صنعت چرم است

جامه پوش: به تازگی کانون دانش، صنعت و بازار چرم طبیعی و محصولات چرمی با نظارت معاونت فناوری ریاست جمهوری در کشور تشکیل شده است، دبیر کانون دانش، صنعت و بازار چرم طبیعی و محصولات چرمی عنوان می‌کند که هدف کانون توجه به کل زنجیره تولید در صنعت چرم برای خلق ارزش دو میلیارد دلاری است.

جهانگیر مجیدی؛ دبیر کانون دانش، صنعت و بازار چرم طبیعی و محصولات چرمی در پاسخ به این پرسش که در هیات مدیره چه کسانی حضور داشتند، عنوان کرد: دو نفر از اساتید دانشگاه، یک نفر از معاونت فناوری و چهار نفر هم از صنعت هستند که هفت نفر عضو هیات مدیره داریم. اعضای صنایع دربرگیرنده کل صنایع و پشتیبان صنعت چرم را شامل می‌شوند.

وی توضیح داد: متاسفانه در ایران درک درستی از معنی صنعت وجود ندارد، یک کارخانه به تنهایی صنعت نیست، بلکه مجموعه‌ای از کارخانه‌ها در راستای ارزش افزوده آن صنعت که یک تولید محوری دارند، صنعت را شکل می‌دهند.

وی ادامه داد: تشکل کانون غیردولتی است و مانند کشورهایی چون ایتالیا، آلمان و ترکیه، دولت را به کمک می‌گیریم که پشتیبانی به معنای واقعی انجام بدهد. هدف این است که ارتباط مستحکم، منطقی و درستی با صنایع پشتیبان خود داشته باشیم. برای نمونه اگر بخواهیم برای شروع کار ۱۰۰ میلیون جفت صادرات داشته باشیم، برای تهیه چرم نمی‌توانیم دست به دامن کشورهای دیگر شویم.

این هدف‌گذاری باید به حلقه‌های پیشین برگردد و آنها را تجهیز و سازماندهی و برنامه‌ریزی کند. برخی دوستان بر برندسازی تاکید دارند، البته تاکید ما بر برند ایرانی است. مرحله بعد ورود و نفوذ ما به بازارهای خارجی است. ما باید خودمان را تجهیز کنیم تا بتوانیم در سطح جهانی مطرح شویم. با تولید ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار جفت کفش نمی‌توانیم با کشورهایی که چند میلیون تولید می‌کنند، رقابت داشته باشیم.

وی بر سه محور صادراتی تاکید و عنوان کرد: برای ورود به بازار جهانی و بازارهای هدف باید بر قیمت، کیفیت و تولید با حجم بالا توجه داشته باشیم. این موضوع نیاز به برنامه‌ریزی دارد، این در حالی است که بوروکراسی های موجود در ایران بسیار کشنده است.

مجیدی خاطرنشان کرد: ارزش کنونی صنعت چرم و صنایع پشتیبان آن بیش از دو میلیارد دلار است که به سادگی می‌توان به آن رسید اما نیاز به برنامه‌ریزی مجدد از تولید و صنعتگران دارد.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
پیام بگذارید