نحوه شستشوی دستی لباس ها

جامه پوش: شستشوی دستی لباس ها کاری نیست که فقط مختص گذشته باشد. این ترفند لباسشویی به ظاهر قدیمی، به شما کمک می کند تا بهتر از لباس هایتان مراقبت کنید. معمولاً توصیه می شود لباس های پشمی، ابریشمی و ظریف را با دست بشویید.

ما در این مطلب قصد داریم تا نحوه شستشوی دستی لباس ها را به شما نشان دهیم تا بهتر بتوانید از لباس های مورد علاقه خود مراقبت کنید. پس برای اینکه با نحوه شستشوی لباس های زیر و پیراهن ها آشنا شوید؛ پیشنهاد می کنیم تا پایان مقاله با ما بمانید.

آیا شستشوی دستی لباس ها، راهکار مناسبی است؟

بسیاری از ماشین های لباسشویی دارای برنامه مختص شستشوی لباس های ظریف یا شستشوی دستی هستند. اما گاهی اوقات بهتر است این کار را با دست انجام دهید. شما در هنگام شستشوی دستی، کنترل بیشتری روی لباس هایتان دارید. وقتی لباس های ابریشمی، پشمی، ترمه و ظریف خود را با ماشین لباسشویی می شویید؛ قادرید تا آنها را کنترل کنید و با آرامش بیشتری یشویید.

همیشه در ابتدا برچسب مراقبتی لباس را بررسی کنید؛ چرا که بعضی از لباس ها را فقط باید با دست شست. اگر چنین است؛ پس همیشه آنها را با دست بشویید. از طرفی شستشوی دستی لباس ها زمان بر است و پاک کردن لکه های آنها مستلزم کار اضافی است. بنابراین بهتر است جوانب مثبت و منفی این کار را بررسی نمایید.

موارد مورد نیاز برای شستشو دستی لباس ها

اگر قصد دارید از روش محبوب شستشوی دستی لباس ها استفاده کنید؛ بهتر است دستورالعمل های زیر را دنبال نمایید. پس در ابتدا باید وسایل مورد نیاز خود را جمع آوری کنید. آنچه شما نیاز دارید:

  • شوینده مختص شستشوی دستی لباس ها (فاقد الکل).
  • یک تشت یا وان.
  • حوله های سفید بدون پرز.
  • بند رخت تاشو.
  • دستکش (اختیاری).

از خود محافظت کنید: اگر پوست حساسی دارید؛ بهتر است از دستکش استفاده کنید. آنها از دستان شما در برابر مواد شیمیایی موجود در شوینده ها محافظت می کنند.

آیا شستشوی دستی لباس ها به نفع محیط زیست است؟

شستشوی دستی لباس ها به آب، مواد شوینده و انرژی کمتری نیاز دارد. به علاوه از آنجاییکه از دستگاه خشک ‌کن استفاده نمی کنید؛ لذا تا حد زیادی در مصرف انرژی هم صرفه جویی می شود. اگر می خواهید گام کوچکی در راستای محافظت از محیط زیست بردارید؛ بهتر است لباس هایتان را با دست بشویید.

شستشوی دستی لباس ها به دلایل زیادی یک تصمیم درست محسوب می شود؛ زیرا همان طور که گفتیم به نفع محیط زیست است. این بهترین روش برای شستشوی لباس های ظریف است؛ چون با این کار می توانید مستقیماً با لکه های لباس ها سر و کله بزنید و از پاک شدن آنها مطمئن شوید. همیشه در هنگام شستشوی دستی لباس ها از یک شوینده ملایم استفاده کنید. از ابتدا برچسب مراقبتی لباس را بخوانید و هرگز لباس ها را نچلانید. منبعOh So Spotless موضوعات کلیدیراهنمای نگ

منبع: Oh So Spotless

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
پیام بگذارید