مفاهیم جهانی برای بهبود وضعیت برندها

جامه پوش: استفاده از تکنولوژی نخستین فاکتوری است که شرکت «اوبر»را از بقیه‌ شرکت‌های درخواست تاکسی در قرن اخیر متمایز می‌کند و تکنولوژی، کلید موفقیت‌های بزرگ است.

تک استارتاپ‌ها

استفاده از فعل «دیستراپت» درباره‌ استارتاپ‌ها یک اتفاق رایج است اما «دیستراپت» کردن یک صنعت به چه معناست؟

هنگامی که شرکت «اوبر» راه‌اندازی شد، شرکت‌های تاکسیرانی در شهر‌های مختلف از این شرکت شکایت کردند، اما افراد خبره می‌دانستند شرکت «اوبر» ایده‌ مناسبی را برای کسب‌وکار خود برگزیده و راهی برای دور زدن محدودیت‌هایی که تا پیش از این در حوزه‌ تاکسیرانی وجود داشت، پیدا کرده است. رانندگان «اوبر» به شرکت در امتحان‌های سخت برای دریافت گواهی عدم‌ سوءپیشینه نیازی نداشتند، نیازی نبود گواهی تاکسیرانی نیویورک را بخرند یا اجاره کنند و سیستم پرداخت اتوماتیک «اوبر» امکان خروج مسافر بدون پرداخت هزینه‌ سفر را از بین برده بود. هنگامی که نام «اوبر» بر سر زبان‌ها افتاد، افراد بسیاری نگران خدشه‌دار شدن یا تغییر تصویر جهانی شهر نیویورک شدند؛ شهری پر از تاکسی‌های زرد که در میدان تایمز جولان می‌دادند. حالا این شهر شکل تازه‌ای به خود گرفته و به شهری تبدیل شده که افراد از طریق موبایل درخواست «اوبر» می‌دهند.

امروزه 3 درصد از آمریکایی‌هایی (برابر با ۹.۷۵ میلیون نفر) که برای سفرهای درون‌شهری خود از اپلیکیشن‌های درخواست خودرو مانند «اوبر» استفاده می‌کنند و تاکسی‌های زرد نیویورکی هم همچنان در خیابان‌ها حضور دارند. «دیستراپت» کردن یک صنعت به معنای تولید محصول جدیدی است که افکار عمومی را به خود مشغول کند و باعث شود افراد به سازوکار جهانی فکر کنند.

موفق‌ترین دیستراپترهای صنعت مانند «اوبر» آنقدر در زندگی روزمره افراد جا افتاده‌اند که تصور دنیای پیش از حضور آنها غیرممکن است. آخرین‌باری را که شما برای درخواست خودرو از موبایل خود استفاده نکردید، به یاد می‌آورید؟

«تک استارتاپ» شرکتی است که برای تولید یک محصول یا ارائه‌ یک سرویس با استفاده از تکنولوژی راه‌اندازی شده است؛ البته می‌توان شرکت‌های به‌وجودآمده با هدف ارائه‌ روشی نوین بر مبنای تکنولوژی برای خدمات یا محصولات موجود را هم «تک استارتاپ» نامید. برای مثلاً شرکت اوبر از ترکیب یک سرویس قدیمی (تاکسیرانی) با تکنولوژی (اپلیکیشن) با هدف ایجاد تجربه‌ جدید درخواست فوری تاکسی به‌وجود آمده است.

منبع: CNN

ممکن است شما دوست داشته باشید
پیام بگذارید