ریبوک نخستین گرافن در لباس‌ ورزشی را تولید کرد

جامه پوش: برند آمریکایی پوشاک ورزشی ریبوک مجموعه Thermowarm+Graphene را به بازار عرضه کرد.

این تولیدکننده کفش و پوشاک آمریکایی با عرضه مجموعه پوشاک Thermowarm+Graphene، نخستین استفاده تجاری از گرافن در لباس‌های ورزشی را تجربه می‌کند.

این مجموعه شامل یک کاپشن پشمی پنبه‌ای، یک شلوار و یک ژاکت زیپ‌دار است. این شرکت در بیانیه رسانه‌ای خود اعلام کرد که فناوری چاپ شبکه داخلی Thermowarm+Graphene روی لباس‌ها بسته به بافت اصلی، بین ۸ تا ۱۵ درصد گرمای بیشتری را نسبت به پارچه‌های معمولی حفظ می‌کند.

پروفسور آتاناسیوس بیساس، استاد فناوری‌های ورزشی در دانشگاه گلوسترشایر و سرپرست این پروژه، گفت: خوشحالیم در تحقیقی که به توسعه پوشاک نوآورانه کمک می‌کند و می‌تواند به‌طور بالقوه تغییر در صنعت پوشاک ورزشی ایجاد کند، با ورسارین همکاری می‌کنیم.

وی ادامه داد: این پروژه، فرصتی عالی برای ما و دانشجویان تحصیلات تکمیلی فراهم می‌کند تا با برنامه‌های کاربردی ارتباط برقرار کرده و مهارت‌های آزمایشگاهی و تحلیلی خود را ارتقا دهیم. ما از توسعه روش‌های تجزیه و تحلیل با پشتیبانی از هوش مصنوعی مانند تجزیه و تحلیل حرارتی بسیار هیجان‌زده هستیم که می‌تواند ما را قادر سازد تا به یک گروه بین‌المللی در زمینه آزمایش لباس ورزشی تبدیل شویم.

بیشتر بخوانید:

این مطالعه جدید عملکرد نمونه نخست لباس‌های ورسارین را از نظر کنترل گرما و دفع عرق در مقایسه با سایر لباس‌های آزمایش شده، بررسی کرده و در نتیجه تعامل با بدن انسان در حین ورزش شدید را مشخص می‌کند.

این لباس‌ها توسط ملی‌پوشان رشته دو و میدانی در حین تمرینات در میدان‌های ورزشی دانشگاه و آزمایشگاه‌های علوم ورزشی در محوطه Oxstalls پوشیده می‌شود.

پاسخ به شرایط مختلف توسط لباس از طریق آنالیز خون، ادرار، دمای پوست/بدن و عملکرد قلبی تنفسی در کنار اقدامات روانی برای تعیین رطوبت، احساس حرارتی و درک راحتی شرکت کنندگان ارزیابی می‌شود.

ورسارین در تولید محصولات گرافنی از ماسک صورت گرفته تا محصولاتی که در حال حاضر برای دفاع در حال توسعه هستند، پیشتاز بوده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
پیام بگذارید