رنگ سال 1403 از نگاه برند اینفینیتی

جامه پوش: سالانه شرکت پنتون (Pantone) رنگی را به عنوان رنگ سال در جلسه‌ای محرمانه با حضور رنگ شناسان مطرح دنیا اعلام می‌کند. امسال نیز شرکت پنتون رنگ هلویی را به عنوان رنگ سال 1403 در عرصه پوشاک و مد اعلام نمود. با ما همراه باشید تا با اصول ست کردن رنگ سال 2024 و اخبار مربوط به حوزه پوشاک در سال آینده آشنا شوید.

رنگ سال 2024  برای پوشاک چیست؟

WGSN ابتدا رنگ هلویی را به عنوان یک رنگ کلیدی برای سال 2024 پیش‌بینی کرد که با تمرکز بر سبک‌های زندگی متعادلی که بدن و ذهن را تغذیه می‌کند، هماهنگ است. انتقال آن به رنگ سال 2024 نشان دهنده اهمیت رنگ نارنجی به عنوان یک سایه همه‌کاره و فرا فصلی است. با انعکاس تعهد WGSN به اهداف ماندگاری رنگ و پایداری، ویژگی‌های ترمیمی Apricot Crush در سراسر مد، زیبایی، فضای داخلی و فناوری مصرف‌کننده جذاب خواهد بود. همانطور که اشاره کردیم، رنگ سال 1403 رنگ هلویی، با کد رنگی  #F87C56 می‌باشد. رنگ هلویی یا Apricot Crush حس آرامش، امید و امنیت را به افراد منتقل می‌کند و نمادی از ارتباط با طبیعت می‌باشد.  از این رنگ نه تنها می‌توان در استایل و پوشاک استفاده کرد، بلکه در دکوراسیون منزل و سایر محصولات نیز کاربرد دارد.

دلایل انتخاب رنگ سال 1403

در سال 2023 دنیا با چالش‌ها و مشکلات بسیار متعددی نظیر تغییرات اقلیمی، جنگ و بیماری مواجه شد. از این رو رنگ هلویی را که رنگی آرامش بخش است به نشانه امید برای روزهای خوب و صلح در جهان به عنوان رنگ سال 1403 انتخاب نمودند.

قیمت پوشاک زنانه در سال 1403

از دید برند اینفینیتی، قیمت پوشاک و لباس زنانه که در سالی که پیش رو است، نسبت به سال 1402 افزایش قابل توجهی خواهد داشت که علت آن نیز بالا رفتن قیمت مواد اولیه، هزینه‌های تولید، افزایش تقاضا و نرخ ارز می‌باشد.

پیش بینی ما، افزایش 30 الی 40 درصدی قیمت پوشاک در تمامی عرصه‌های تولید پوشاک اعم از پوشاک زنانه، پوشاک مردانه و بچه گانه می‌باشد.

مدل لباس 1403

مدل های لباس 1403، بر اساس رنگ سال 2024، یعنی رنگ هلویی مخملی، طراحی شده اند. این مدل ها، ظاهری گرم و جذاب دارند و حس امید و مثبت اندیشی را القا می کنند.

مانتو سال 1403

  • مانتوهای مجلسی: مانتوهای مجلسی 1403، معمولاً از پارچه های مخملی هلویی رنگ ساخته می شوند. این مانتوها، ظاهری شیک و رسمی دارند و برای مراسم های خاص مناسب هستند.
  • مانتوهای اسپرت: مانتوهای اسپرت 1403، معمولاً از پارچه های پلی استر  دوخته می شوند. این مانتوها، جنس سبک و راحتی دارند و برای استفاده به صورت روزمره مناسب هستند.

Capture

ست کردن لباس با  رنگ سال 1403

رنگ هلویی، رنگی گرم  و ملایم است که با درست ست کردن آن می‌توان استایلی جذاب داشت. در ادامه به بررسی ایده‌های ست کردن رنگ سال می‌پردازیم:

ست کردن رنگ سال 1403 با پوشاک با رنگ گرم

استفاده از رنگ‌های گرم  نظیر قرمز، زرد ، نارنجی و هلویی در کنار یکدیگر، ظاهر و استایل شما را پر شور، شاد و انرژی بخش نشان می‌دهد.

به عنوان مثال می‌توانید از یک کت یا مانتو هلویی و  تیشرت یا پیراهن صورتی برای پوشش در زیر آن استفاده کنید.

ست کردن رنگ سال 2024 با رنگ های خنثی

رنگ هلویی مخملی، با طیف بسیاری از رنگ‌ها قابل ست شدن است. رنگ هلویی مخملی در کنار رنگ‌ها خنثی مانند سفید، مشکی، خاکستری، بژ و غیره جلوه بسیار زیبایی به ظاهر و استایل شما می‌دهد.

در واقع، ترکیب این دو نوع رنگ استایلی مدرن و مینیمال برای شما ایجاد می‌کند. به عنوان مثال، کت یا مانتو هلویی به همراه یک شلوار نیم بگ سفید استایلی شیک و مدرن  برای شما ایجاد می‌کند.

ست کردن رنگ سال 1403 با رنگ های سرد

طیف رنگ‌های سرد نظیر آبی، سبز و بنفش هماهنگی خاصی با رنگ سال 1403  دارند. ترکیب این رنگ‌ها با یکدیگر افراد را جسور نشان می‌دهد.

از بین رنگ‌های سرد رنگ آبی آسمانی بیشترین هماهنگی را با رنگ هلویی مخملی دارد. استفاده از لباس‌هایی با این رنگ در کنار شلواری با رنگ آبی آسمانی، کاملا مناسب تابستان می‌باشد و حس خنکی به انسان می‌دهد.

رنگ های مکمل رنگ هلویی مخملی

از راج‌ترین رنگ‌های مکمل با رنگ هلویی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • بنفش: ترکیب رنگ هلویی و بنفش، ظاهری رمانتیک و جذاب ایجاد می کند. این ترکیب رنگی، حس آرامش و صلح را القا می کند.
  • سورمه ای: ترکیب رنگ هلویی و سورمه ای، ظاهری شیک و رسمی ایجاد می کند. این ترکیب رنگی، حس اعتماد و اطمینان را القا می کند.
  • قهوه ای: ترکیب رنگ هلویی و قهوه ای، ظاهری گرم و صمیمی برای شما ایجاد می کند. این ترکیب رنگی، حس راحتی و آرامش را القا می کند.
  • خاکستری: ترکیب رنگ هلویی و خاکستری، ظاهری مدرن و مینیمال ایجاد می کند. این ترکیب رنگی، حس تعادل و هارمونی را القا می کند.

لباس با رنگ سال 1403

رنگ سال 2024 و لباس طرح دار

  • ترکیب با طرح های هندسی: طرح های هندسی مانند راه راه، شطرنجی و زیگزاگ، با رنگ هلویی مخملی هماهنگی خوبی دارند. این ترکیب رنگی، ظاهری مدرن و جسورانه ایجاد می کند.
  • ترکیب با طرح های گلدار: طرح های گلدار، با رنگ هلویی مخملی هماهنگی خوبی دارند. این ترکیب رنگی، ظاهری رمانتیک و زنانه ایجاد می کند.
  • ترکیب با طرح های خالدار: طرح های خالدار، با رنگ هلویی مخملی هماهنگی خوبی دارند.

نظر طراحان لباس درباره رنگ 2024

به طور کلی، طراحان لباس از انتخاب رنگ سال 2024، یعنی رنگ هلویی مخملی، استقبال کرده‌اند. طبق نظرات طراحان لباس مطرح دنیا و همچنین طراحان ایرانی مشهور مانند مهسا رستمی، امیر حسین شریعتی و دیگر طراحان لباس، انتظار می‌رود این رنگ در میان مردم ایران نیز از محبوبیت زیادی برخوردار شود و به یکی از کاربردترین رنگ‌ها در عرصه پوشاک تبدیل شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
پیام بگذارید