اصلاح روند محفلی و دورهمی در جشنواره مد و لباس

جامه پوش: دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با اشاره به وجود چهار آسیب در دوره‌های گذشته جشنواره مد فجر، تصریح کرد: نمره ما در دستیابی به بازار و ارتباط با بازار پوشاک و تولیدکنندگان خوب نبود و جشنواره محفلی شده بود که چند روزی اهل هنر دور هم باشند، اما این روند مدنظر ما نیست و باید اصلاح شود.

سیدمجید امامی در نشست خبری یازدهمین جشنواره مد و لباس فجر با اشاره به جزئیات برگزار یاین رویداد بزرگ فرهنگی و هنری، گفت: تاکنون هزار و ۷۰۰ نفر برای شرکت در این جشنواره ثبت نام کرده اند و این روند ادامه دارد .

دبیر شورای فرهنگ عمومی از آغاز به کار بخش آرای مردمی یازدهمین جشنواره مد و لباس فجر از ۱۸ تیر ماه جاری خبر داد و گفت: جشنواره مدو لباس در عرصه فرا ملی الهام بخش نبوده اما با تلاش و برنامه ریزی، ایران می‌تواند پدیده مد و لباس در آسیا تبدیل شود.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در ادامه سخنان خود با اشاره به وجود چهار آسیب، در دوره‌های گذشته جشنواره مد فجر، افزود: در این دوره تلاش شد این آسیب‌ها اصلاح شود، چرا که نمره ما در دستیابی به بازار و ارتباط با بازار پوشاک و تولیدکنندگان خوب نبود و جشنواره محفلی شده بود که چند روزی اهل هنر دور هم باشند، اما این روند مد نظر ما نیست و باید اصلاح شود.

مسئول کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور اضافه کرد: همچنین جشنواره در جنبه ملی و بین‌المللی الهام‌بخش نبود؛ ما می‌توانیم در حوزه بین‌المللی هم فعال باشیم و از همه رویدادهای مد و لباس استفاده کنیم، اما نباید ظرفیت مد و لباس ایرانی اسلامی را نادیده بگیریم.

امامی در ادامه سخنان خود از برگزاری نمایشگاه بزرگ ایران ویژند ۱۴۰۱، با هدف عرضه طراحی‌های پوشاک کشور، دوم تا پنجم مردادماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران خبر داد و گفت: این رویداد بزرگ فرهنگی و هنری نیز می تواند محلی برای معرفی و تبیین پوشاک ایرانی – اسلامی به همگان باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
پیام بگذارید