از مسی و رونالدو تا بهرام رادان؛ یک برند ایرانی همه را جذب کرده است

جامه پوش: عاشق حرف “ه” دو چشم در خط نستعلیق است. شما را بی شک یاد استاد پرویز تناولی می اندازد. شاهکاریهای او با “هیچ” امضایی خاص برای این هنرمند است اما واقعیت این است که “ه” دو چشم یک چهره دیگر را به خود پیوند زده است: برند نیمانی.

پسر بچه عاشق خط نستعلیق، شانزده هفده ساله بود که راهی امریکا شد. به سانفرانسیسکو رفت و در رشته طراحی لباس تحصیل کرد.

پس از پایان تحصیل به استخدام شرکت کالرتن درآمد که برای شرکت اپل طرح می زد. بعدها به جیمسون کدری در همان شهر سانفرانسیسکو پیوست و پس از آن به موسسه فیت یا ام آی تی مد و طراحی امریکا در کالیفرنیا پیوست.  شاید برای همین بود که نیما بهنود تصمیم گرفت برند خودش را خلق کند. برندی با عاشقانه همیشگی یعنی “ه”. نیما بهنود کارش را با طراحی و مد آغاز نکرد بلکه در ابتدا سعی کرد از خط نستعلیق یعنی هنر مورد علاقه اش بر روی شلوارها استفاده کند. این کار او با استقبال خوبی مواجه شد. نیما بهنود در سال 2004 برند نیمانی را در امریکا ثبت کرد و کار انتشار اشعار حافظ و مولانا با خط نستعلیق را بر روی تی شرت ها و شلوارها پی گرفت.

او بیشتر از آنکه بخاطر پدرش یعنی مسعود بهنود به شهرت رسیده باشد، با برند نیمانی به دنیا معرفی شده است. نیما بهنود در گفتگویی پیرامون استفاده از المان های ایرانی در محصولات و طراحی هایش گفته است که دوست دارد به مردم دنیا بگوید در ایران زیبایی هایی وجود دارد که می تواند بخشی از دنیای مد در سراسر جهان باشد.نام او که با پدر گره خورده است البته با حواشی زیادی نیز همراه بوده اما نیما بارها تاکید کرده که تلاش می کند آثارش رنگ و بوی سیاسی نداشته باشد و مقوله فرهنگ مهمتر از سیاست است.

مشهورترین مشتریان او علاوه بر کریستیانو رونالدو، هایدی کلوم، جیم کری، کوین اسپیسی و نیکی هیلتون را نام برد و در داخل کشورمان، بهرام رادان، لیندا کیانی، پیمان معادی و چندی دیگر از چهره های سرشناس دنیای ورزش با برند او تصاویری را منتشر کرده اند؛ برخی برای تبلیغ برند نیمانی در ایران و برخی بخاطر روابط دوستانه با نیما بهنود.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
پیام بگذارید